Απαιτήσεις γραμμωτού κώδικα Amazon

Η πολιτική της Amazon για αριθμούς γραμμωτού κώδικα συνεχίζει να αλλάζει, καθώς και παραλλαγές στο πόσο αυστηρά εφαρμόζεται. Ενώ προσπαθούμε να διατηρούμε ενημερωμένες αυτές τις πληροφορίες, εάν θέλετε να είστε σίγουροι για την αποδοχή γραμμωτού κώδικα στο Amazon ή σε οποιονδήποτε άλλο πωλητή λιανικής, είναι καλύτερο να επικοινωνήσετε απευθείας μαζί τους.

Η Amazon χρησιμοποιεί αριθμούς γραμμωτού κώδικα (13-ψήφιο EAN ή 12-ψήφιο UPC) ως μοναδικά αναγνωριστικά προϊόντος και στη συνέχεια εκχωρεί επίσης τον δικό του μοναδικό αριθμό αναγνώρισης – που ονομάζεται ASIN (Amazon Standard Identification Number)

Μέχρι πριν από λίγα χρόνια, οι γραμμικοί κώδικες στο Amazon ήταν πολύ ανεξέλεγκτοι – ο καθένας μπορούσε να παραθέσει οποιοδήποτε προϊόν στο Amazon χρησιμοποιώντας οποιονδήποτε αριθμό γραμμικού κώδικα, αρκεί αυτός ο αριθμός γραμμικού κώδικα να μην χρησιμοποιείται ήδη για άλλο προϊόν στο Amazon. Ωστόσο, αυτό προκάλεσε ορισμένα σοβαρά προβλήματα για τους νόμιμους πωλητές και ορισμένοι διαπίστωσαν ότι ο αριθμός τους είχε ήδη κλαπεί και χρησιμοποιηθεί παράνομα από κάποιον άλλο στο Amazon.

Αναζήτηση αριθμών γραμμωτού κώδικα παλαιού τύπου

Το 2016, ένα Amazon Executive προσχώρησε στο διοικητικό συμβούλιο της GS1 και άρχισαν να εφαρμόζουν αυστηρότερες πολιτικές και άρχισαν να κάνουν «οικιακή καθαριότητα» για να τακτοποιήσουν τη βάση δεδομένων του Amazon. Δυστυχώς, οι παλαιότεροι αριθμοί γραμμωτού κώδικα εξακολουθούν να χρησιμοποιούνται στο Amazon που έρχονται σε διένεξη με αριθμούς που έχουμε και πουλάμε. Για να αποφύγουμε προβλήματα με αυτό, έχουμε εφαρμόσει όλο και πιο βαθιά αναζήτηση για τις βάσεις δεδομένων του Amazon για να βρούμε αυτούς τους δόλιους αριθμούς παλαιού τύπου. Χρησιμοποιούμε τα Amazon APIs, τα οποία έχουν κάποια επιτυχία με τα τρέχοντα προϊόντα, αλλά δυστυχώς, αυτά είναι περιορισμένα στο πόσο βαθιά αναζητούν τις βάσεις δεδομένων του Amazon. Έτσι, οι τεχνολόγοι μας ανέπτυξαν κάποιο εξελιγμένο λογισμικό αναζήτησης που ξεπερνά κατά πολύ τις παραδοσιακές επιλογές αναζήτησης του Αμαζονίου. Χρησιμοποιούμε αυτό το λογισμικό για τη βαθιά αναζήτηση του Amazon για όλους τους αριθμούς προτού τα πουλήσουμε. Εάν εντοπίσει κάποια από αυτές (ιστορικές δόλιες καταχωρήσεις χρησιμοποιώντας τους αριθμούς μας), διαγράφουμε τους αριθμούς και δεν τους πουλάμε. Πρόκειται για ιδιόκτητο λογισμικό που είναι πολύ πιο αποτελεσματικό από τα API της Amazon και αναζητά πολύ πιο βαθιά από οποιονδήποτε άλλο πωλητή γραμμωτού κώδικα.

Τρέχουσες απαιτήσεις

Η Amazon προτιμά τους αριθμούς γραμμωτού κώδικα να προέρχονται απευθείας από το GS1 – προτιμούν οι προμηθευτές τους να είναι τρέχοντα μέλη του GS1. Δυστυχώς, αυτό είναι πολύ ακριβό, ειδικά για μικρότερους κατασκευαστές / επιχειρήσεις – καθώς το GS1 χρεώνει σχετικά ακριβά τέλη συμμετοχής, καθώς και επαναλαμβανόμενα τέλη για το υπόλοιπο της διάρκειας ζωής του προϊόντος σας. Έτσι, η συμμετοχή στο GS1 είναι αποτελεσματική για καταχώριση στο Amazon, αλλά και μια ακριβή επιλογή.

Όπως αναφέρθηκε παραπάνω, υπάρχουν χιλιάδες προϊόντα που αναφέρονται επί του παρόντος στο Amazon χρησιμοποιώντας τους γραμμικούς κώδικες μας. Μπορείτε να δείτε μερικά παραδείγματα στη διεύθυνση https://internationalbarcodes.com/products-on-amazon/.

Τα τελευταία χρόνια, η Amazon έχει προχωρήσει για να προσπαθήσει να σταματήσει τα επώνυμα προϊόντα (μεγάλες μάρκες) που αναφέρονται στο Amazon χρησιμοποιώντας αριθμούς γραμμωτού κώδικα διαφορετικούς από αυτούς της αρχικής μάρκας – πιθανώς για να σταματήσει η πειρατεία ή οι παράνομες λίστες. Για να το επιβάλει αυτό, το Amazon έγινε «αυστηρότερο» με αριθμούς γραμμωτού κώδικα – παρόλο που η εφαρμογή αυτής της πολιτικής φαίνεται να διαφέρει πολύ. Μιλήσαμε πρόσφατα με έναν πελάτη που έχει 3 προϊόντα στο Amazon χρησιμοποιώντας τους γραμμικούς κώδικες μας. Η Amazon μόλις του ζήτησε περαιτέρω απόδειξη ιδιοκτησίας για έναν από τους αριθμούς γραμμωτού κώδικα αλλά όχι για τους άλλους. Προφανώς, τους παρείχε την απαραίτητη απόδειξη (ιδιοκτησίας) και το πρόβλημά τους λύθηκε. Μπορούμε επίσης να παρέχουμε αυτήν την τεκμηρίωση στους πελάτες μας, εάν απαιτείται, δείχνοντας τους συνδέσμους για τους αριθμούς τους πίσω στον αρχικό κάτοχο άδειας GS1.

Δεν γνωρίζουμε πού κατευθύνεται η Amazon όσον αφορά την πολιτική των γραμμικών κωδικών. Ελπίζουμε ότι θα είναι λογικά και θα επιτρέψουν στους χρήστες να παραθέσουν προϊόντα χρησιμοποιώντας νόμιμους και επαληθεύσιμους αριθμούς γραμμωτού κώδικα (αυτούς που πουλάμε). Ωστόσο, η Amazon μπορεί να τρελαθεί και να γίνει πιο περιοριστική και τελικά να μην δέχεται πλέον τους γραμμικούς κώδικες μας στο μέλλον.

Έχουμε πολλούς πελάτες που εξακολουθούν να μπορούν να χρησιμοποιούν τους αριθμούς γραμμωτού κώδικα για να παραθέσουν τα προϊόντα τους στο Amazon. Υποθέτουμε ότι αυτό συμβαίνει επειδή εάν η Amazon αποφασίσει να ελέγξει τους αριθμούς (και δεν είναι σαφές εάν ελέγχει πάρα πολλούς αριθμούς), τότε οι αριθμοί γραμμωτού κώδικα μας μπορούν να φανούν στη βάση δεδομένων GS1 (επομένως δείχνει ότι είναι προέλευσης GS1 – αν και η λίστα θα δείξτε στον αρχικό κάτοχο της άδειας και όχι εμείς ως κάτοχο) και επίσης επειδή οι πελάτες μας μπορούν να αναφέρουν τα στοιχεία του προϊόντος / της εταιρείας τους μαζί με τους γραμμικούς κώδικες τους στη διεύθυνση www.barcodesdatabase.org, η οποία τροφοδοτεί επίσης άλλες βάσεις δεδομένων. Αυτό μπορεί να βοηθήσει τους πελάτες μας να αποδείξουν στην Amazon ότι οι αριθμοί γραμμωτού κώδικα είναι νόμιμοι. Δεν μπορούμε να ενημερώσουμε τη βάση δεδομένων GS1 GEPIR – κανένας μεταπωλητής γραμμικού κώδικα δεν μπορεί να το κάνει.

Ίσως χρειαστεί να εισαγάγετε τους γραμμικούς κωδικούς μας στο σύστημα της Amazon ως 12-ψήφιες εκδόσεις (UPC) χωρίς το προβάδισμα 0 (π.χ. 0712345678901 γίνεται 712345678901) – και οι δύο εκδόσεις του αριθμού είναι ίδιες και ανήκουν σε εσάς – αλλά η Amazon προτιμά πιθανώς το 12-ψήφιο έκδοση αυτή τη στιγμή.

Μερικές φορές η Amazon ζητά απόδειξη της σύνδεσης μεταξύ του προμηθευτή (εσάς) και του αρχικού δικαιοδόχου γραμμικού κώδικα (όπως αναφέρεται στο gepir.org) – μπορούμε να παρέχουμε στους πελάτες μας ένα έγγραφο που να αποδεικνύει αυτήν την αλυσίδα απόδειξης. Μερικοί από τους πελάτες μας το είχαν αποδεχθεί από την Amazon.
Είναι δυνατή η υποβολή αίτησης στην Amazon για εξαίρεση GTIN – αυτό επιτρέπει την καταχώριση προϊόντων χωρίς GTIN (γραμμικός κώδικας) – η διαδικασία και οι απαιτήσεις για αυτήν την εξαίρεση είναι ασαφείς.
Περιστασιακά, μας ενημερώνουν οι πελάτες ότι η Amazon απαιτεί τη διεύθυνση του ιστότοπού τους (URL) στο τιμολόγιο γραμμωτών κωδικών. Ενημερώστε μας (όταν αγοράζετε γραμμωτούς κώδικες ή μεταγενέστερες εκδόσεις) εάν θέλετε τη διεύθυνση του ιστότοπού σας στο τιμολόγιο / απόδειξη.
Πρόσφατα (από τα τέλη του 2019), η Amazon ενισχύθηκε στο πεδίο «επωνυμία» κατά τη λίστα. Πιέζουν τους προμηθευτές να εγγραφούν στον Κατάλογο επωνυμιών Amazon (δείτε παρακάτω). Ωστόσο, καταφέραμε να παραθέσουμε προϊόντα χρησιμοποιώντας το «N / A» στο πεδίο επωνυμίας (όπως συνιστά η Amazon). Άλλοι προμηθευτές της Amazon αναφέρουν ότι χρησιμοποιούν “Generic” ή “unbranded” σε αυτό το πεδίο επωνυμίας.

Μπορεί επίσης να είναι δυνατή η εγγραφή στο μητρώο επωνυμιών της Amazon, διευκολύνοντας την έγκριση προϊόντων στο Amazon και τη μείωση των περιστασιακών προβλημάτων με τους γραμμικούς κώδικες.

Κωδικοί σφάλματος Amazon

Η καταχώριση στο amazon μπορεί να είναι δύσκολη και υπάρχουν μερικοί συγκεκριμένοι κωδικοί σφαλμάτων που συνήθως εμφανίζονται κατά την προσπάθεια καταχώρισης στο Amazon. Αυτά συνήθως σχετίζονται με το πεδίο “Επωνυμία” κατά τη διαδικασία καταχώρισης.

Ευτυχώς, αυτά συνήθως έχουν μια απλή λύση. Μπορείτε να δείτε τους κοινούς κωδικούς σφαλμάτων και λύσεις εδώ: https://internationalbarcodes.net/amazon-error-codes-and-solutions/.

 

Σημείωση: Ίσως θέλετε επίσης να δείτε τα βίντεό μας σχετικά με την καταχώριση στο Amazon: https://internationalbarcodes.net/videos-on-how-to-list-on-amazon/

 

Εάν έχετε απορίες, μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας.